Digitalisaatio järjestöissä

3.11.2017 14:12

Ajatuksia suomalaisuudesta

Torstain Järjestöjen Suomi 100 –seminaarin alku- ja jälkimainingeissa päädyin tutkimaan suhdettani suomalaisuuteen. Ajatellessani suomalaisuutta, ajatukseni rientävät ensimmäisenä isoisääni; vaarikin olisi täyttänyt tänä vuonna 100 vuotta, jos olisi niin vanhaksi elänyt. Minulle Suomen itsenäisyyden aika hahmottuukin pitkälti hänen kauttaan - tarinoiden ja käytännön esimerkkien kautta. Vaarille koulutus, Näytä lisää

17.10.2017 11:35

Järjestödigi-kartoitus 2017

Järjestödigi-kartoitus selvittää suomalaisten järjestöjen tilaa digitalisaatioon, viestintään ja sosiaalisen median käyttöön liittyen. Kyseessä on ensimmäistä kertaa näin laaja-alaisena kyselynä toteutettava ja neljättä kertaa järjestösomen tilaa Suomessa kartoittava kokonaisuus. Kysely on tarkoitettu järjestöjen työntekijöille, johtajille, kehittäjille, viestijöille ja luottamushenkilöille, mutta vastata Näytä lisää

7.9.2017 15:00

Sensen kehitysuutisia, syyskuu 2017

Sensen kehitysuutisia, syyskuu 2017

Pitkästä aikaa pääsen kirjoittelemaan oikein kunnollista Sensen versiopäivitystiedotetta. Ei tässä suinkaan ole laiskoteltu (paitsi kesälomalla), mutta kevään 2017 aikana suurin kehityspaine meillä on kohdistunut lajiliittojen Sense Sport tuotteeseen ja siihen liittyvään lisenssikauppaan. Tällä hetkellä Sense Sportin kautta myydään Jääkiekko-, Koripallo-, Uima-, Pesäpallo-, Kaukalopallo- ja Ringetteliittojen lisenssejä Näytä lisää

28.8.2017 10:02

Vieraskirjoitus: Liiton ja jäsenyhdistysten roolit tietosuoja-asetuksen näkökulmasta

Kirjoittaja Mirja Kattilakoski on lakimies ja varatuomari Asianajotoimisto Fenno Oy:ssä. Asianajotoimisto Fenno on kokenut ja nuorekas, uudelta pohjalta rakennettu yritys, joka tuo jämäkän, modernin ja innovatiivisen otteen lakiasioiden hoitoon. Fennon asiantuntijat avustavat muun muassa yhdistyksiä ja yrityksiä työsuhteiden ja sopimusten lainmukaisuuden varmistamisessa, hallinnossa ja päätöksenteossa. Osana hallinnollista Näytä lisää

15.8.2017 08:45

Digitaalisen palvelun käytettävyystestaus – miten ja miksi?

Käytettävyystestauksen tavoitteena on käytettävyyden varmistaminen ja palvelun edelleen kehittäminen. Käytettävyystestausta voidaan ja kannattaa käyttää melkein minkä tahansa digitaalisen palvelun kehittämiseen. Esimerkiksi julkisen verkkopalvelun käyttäjät käyttävät palvelua yleensä vain harvoin, jolloin käytön intuitiivisuuden varmistaminen on erityisen tärkeää. Jäsenrekisterin käyttäjät taas ovat usein kokeneita Näytä lisää