Digitalisaatio järjestöissä

25.10.2013 10:21

Uusi raportti kehitystyön tuloksena: Maksuperuste-erittely yhdistyksittäin

Saamme asiakaspalveluumme tukipyyntöjä ay-ankkurin käyttäjiltä, joissa on varsin yksikertaiselta kuulostava toive: Haluamme tietää kunkin yhdistyksemme jäsenmäärän sekä sen, miten jäsenmäärä jakautuu eri maksuperusteille. Tämän tiedon saaminen ei onnistu aivan tuosta vain raporttityökalun avulla vaan olemme joko työstäneet asiakaskohtaisen raportin tai ohjeistaneet asiakasta jäsentietojen käsittelyssä Excel-ohjelman avulla. 

Päätimme luoda tähän tarpeeseen pysyvän ratkaisun ja Ay-rekistereihin on nyt saatavilla raportti, joka laskee yhdistyksittäin seuraavat tiedot

  • Kokonaisjäsenmäärän
  • Henkilömäärän maksuperusteittain
  • Henkilömäärän maksutapojen mukaan
  • Henkilömäärän vapautuksen syiden mukaan

Raporttia käyttäessäsi voi määritellä päivämäärän, jonka mukaan haluat jäsentilannetta tarkastella. Tämä mahdollistaa siis esim. vuoden vaihteen tilanteen tarkistelemisen takautuvasti.

Tilauksen yhteydessä asiakkaalla on mahdollista täsmentää millä tavoin toivoo yhdistyskohtaisen kokonaisjäsenmäärän laskettavan (esim. ei lasketa Henkilökunta-tyyppisiä henkilöitä mukaan). Muutoin raportin laskentaperiaatteet ovat vakiot eli lasketaan kaikki, joilla on jäsenyys ja maksuperuste voimassa.

Raportti tukee käyttäjäoikeusrajausta eli mikäli yhdistyskäyttäjille myönnetään oikeus tähän raporttiin, saavat he hyödynnettyä raporttia omassa arjessaan oman yhdistyksensä tiedoilla. Tämän lisäksi raportti tukee kolmiportaista organisaatiorakennetta (Liitto- osasto-yhdistys).

Raportti asennettaan osaksi raporttityökalun kiinteitä raportteja. Raportin asennuksen hinta on 270e (alv0) sekä vuosimaksu 120e (alv0). Mikäli rekisterinne on vahvasti asiakaskohtaisesti räätälöity,  niin arvioimme hinnoittelun rekisterikohtaisesti.

Voit tilata raportin osaksi rekisteriänne tai tiedustella lisätietoja siihen liittyena asiakaspalvelustamme: asiakaspalvelu@avoine.fi tai p. 010 3090 980.