Digitalisaatio järjestöissä

2.12.2013 11:26

Kehitystyön tulosta: Raporttityökalun historiavälilehtien tietojen suodatus

Saamiemme asiakastoiveiden perusteella olemme toteuttaneet uuden ominaisuuden rekisteriin. Tämänkertainen parannus liittyy raporttityökaluun ja historiavälilehtien tietojen listaamiseen Excel-, CSV- ja HTML-raporteissa.

Muutoksen myötä hakutuloksen voi rajata esim. tietyn vuoden, tehtävänimikkeen, työnantajan tai päivämäärävälin mukaisesti. Lopputuloksena saadaan Excel-listaus, joka sisältää vain suodatuksesi mukaiset historiatiedot.

Tällä hetkellä rajaaminen voidaan tehdä yksinkertaisella rajauksella eli käyttäjä voi valita kerrallaan suodatukseen esim. vain yhden vuoden, tehtävänimikkeen tai työnantajan. Suodatus usealla saman tietokentän kriteerillä ei siis vielä ole mahdollista.

Tässä tämä kehitys kuvattuna yksikertaisuudessaan, esimerkkitapaukseksi on valittu luottamustehtävän suodattaminen alku- ja loppupäivän mukaisesti:

  1. Raportoi kohdejoukko normaalisti (luottamustehtävä = aktiivinen)
  2. Henkilölistausvaiheessa valitse Excel-toiminto
  3. Määrittele tietokentät jotka haluat Excel-listaan tulostuvan
  4. Historiavälilehden tietokenttälistauksen yhteydessä on Suodata-painike, joka avaa näkymän jossa voit kohdentaa hakuasi tarkemmin historiatietoihin.
    Esim. tietty luottamustehtävä + luottamustehtävän tila + mahdollinen päivämäärärajaus




     
  5. Jatka eteenpäin Excel-listauksen muodostumiseen.
    Järjestelmä rajaa  tulosjoukkoa vielä entisestään suodatusvalintojesi perusteella
    Esim. Jos suodatetaan puheenjohtajat, joiden kausi on 1.1.2013-31.12.2013 niin lopullisesta listauksesta jää pois puheenjohtajat, joiden toimikausi jatkuu vuoden vaihteen yli.

Huomioithan seuraavat asiat:

  • Suodatus voidaan kohdistaa niihin tietokenttiin, jotka on lomake-editorissa määritelty haettaviksi kentiksi.
  • Ominaisuus ei ole käytössä vanhan käyttöliittymän rekistereissä.