Digitalisaatio järjestöissä

Kirjoittajat

Mikko Mantere

27.4.2016 15:20

Pätevyydet pätevästi rekisteriin

Kouluttaako järjestösi jäsenistöä? Vaatiiko toimintaan osallistuminen pätevyyden tai tutkinnon? Tiedätkö, organisaatiosi pätevöityneet ihmiset ja tutkintojen voimassaoloajat? Pystytkö ennustamaan tulevaisuuden tarpeen koulutustarpeet ja tunnistatko potentiaaliset koulutukseen osallistujat? Järjestöjen hallinnoissa on pitkään laadittu eritasoisia toimintasuunnitelmia ja strategioita. Näissä suunnitelmissa otetaan Näytä lisää

17.9.2013 14:55

Palvelu - Tunne vai tietoinen valinta

Vähittäiskaupassa mainossloganeissa käytetään usein ”palvelu”, ”palveleva” tms. termiä. Kuluttajan on helppo mieltää mitä tuo termi tarkoittaa. Vähittäiskaupassa palvelu tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että tarjonta kohtaa kysynnän ja kysynnän kohteena olevat tuotteet on helppo ostaa kohtuuhinnalla ja mielellään lämpimällä hymyllä varustettuna. Palvelua on myös helppo mitata. Joko tavaraa on Näytä lisää

27.8.2013 18:03

Tietojärjestelmä, isäntä vai renki

    Kuulen usein asiakkaiden toimintaan tutustuessani kriittisiä kommentteja asiakkaan olemassa olevista järjestelmistä. Keskustelu järjestelmään kohdistuvista ongelmista saattaa kuitenkin paljastaa tiedostamattomia prosessikatkoksia organisaation toiminnassa, joiden ratkaiseminen lopulta parantaa toiminnan johtamista ja helpottaa uusien tietojärjestelmien hankintaa. Systeemiset Näytä lisää

23.8.2013 14:01

Koditon tieto ja tiedon koti

Usein organisaatioiden sisällä olevat osastot kokevat omalla vastuullaan olevan median ylläpidon prioriteetiksi ja työhön käytettävää aikaa ei kyseenalaisteta. Rekisteriosasto, viestintäosasto, palkkakonttori, lakiosasto jne. tekevät saman työn ja käytetyn työajan kerroin on organisaatiossa sama osastojen lukumäärän kanssa. Tiedonhallinta on terminä laajentanut merkitystään viimevuosina. Vielä muutamia vuosia Näytä lisää