Digitalisaatio järjestöissä

Kirjoittajat

Avoine

28.11.2013 09:53

Uuteen jäsenvuoteen valmistautuminen: Laskuliikenteeseen liittyvät päivitykset

Jäsenmaksujen periminen on yksi rekisterin perustoiminnoista. Kun summat on päivitetty, tilinumerot tarkistettu, laskupohjat tai laskuille tulostuvat tekstit muutettu, alkaa perustiedot olla kunnossa. Laskupäivitykset eivät koske vain jäsenmaksuja. Mikäli laskutatte myös lehtilaskuja, on myös niihin liittyvät tiedot päivitettävä samaan tapaan kuin jäsenmaksujen Näytä lisää

18.11.2013 13:53

Onko sinulla sijaista lomasi ajaksi?

Joululoman lähestyessä haluaisimme muistuttaa teitä rekisterin pääkäyttäjän sijaisesta eli varakäyttäjästä. Selkeä sijaiskäytäntö on liiton etu, jotta arki jatkaa normaalia kulkuaan myös lomien aikana eivätkä rekisteriin liittyvät toimet keskeydy pidemmäksi aikaa kerrallaan. Loppukäyttäjien on tunnettava pääkäyttäjän loma-ajat ja tiedettävä, kehen he voivat olla yhteydessä pääkäyttäjän poissa ollessa. Näytä lisää

6.11.2013 13:45

Kehitystyön tulosta: Uusi hakukenttä Ay-rekisterin Karhuluettelo-työkaluun

Kehitystyön tulosta: Uusi hakukenttä Ay-rekisterin Karhuluettelo-työkaluun

Karhuluettelossa on nyt mahdollista rajata hakuun tulevaa joukkoa myös ikävuoden mukaan. Tällä tiedolla haku voidaan kohdistaa esim. -  alle 65-vuotisiaiin > ”65” kirjataan alempaan tietokenttään (hakee 65v. ja sitä nuoremmat) -  yli 65-vuotiaisiin > ”65” kirjataan ylempään tietokenttään (hakee 65v. ja Näytä lisää

25.10.2013 10:21

Uusi raportti kehitystyön tuloksena: Maksuperuste-erittely yhdistyksittäin

Uusi raportti kehitystyön tuloksena: Maksuperuste-erittely yhdistyksittäin

Saamme asiakaspalveluumme tukipyyntöjä ay-ankkurin käyttäjiltä, joissa on varsin yksikertaiselta kuulostava toive: Haluamme tietää kunkin yhdistyksemme jäsenmäärän sekä sen, miten jäsenmäärä jakautuu eri maksuperusteille. Tämän tiedon saaminen ei onnistu aivan tuosta vain raporttityökalun avulla vaan olemme joko työstäneet asiakaskohtaisen raportin tai ohjeistaneet asiakasta jäsentietojen käsittelyssä Excel-ohjelman Näytä lisää

15.10.2013 09:33

Rekisteriotetyökalu saatavilla

Rekisteriotetyökalu saatavilla

Tietosuojalain mukaan jäsen voi pyytää listausta omista rekisteriin tallennetuista henkilötiedoista. Rekisteriotteessa on oltava kaikki jäsenen pyytämät, rekisteriin tallennetut henkilötiedot. Usein jäsenen pyyntö kohdistuu vain tiettyihin tietoihin, esimerkiksi tehtävähistoriaan ansioluetteloa varten tai jäsenmaksuyhteenvetoon.Avoinen Näytä lisää

7.10.2013 10:31

Tietoa rekisterin maksuliikenteestä

Oletko kuullut käsitteistä viitesiirrot ja konekielinen tiliote? Menevätkö e-lasku ja e-maksu sekaisin? Miten e-lasku, suoramaksu ja suoraveloitus eroavat toisistaan?Moni rekisterin pääkäyttäjä kokee rekisterin maksuliikenneasioista vastaamisen yhdeksi haastavimmista työtehtävistä. Maksuliikenteeseen liittyy kokonaan oma käsitteistönsä eikä asiaa helpota se, että eri pankit saattavat käyttää hieman eri Näytä lisää

3.10.2013 11:37

Marraskuusta lähtien Rekisteri ja Kotisivut pelaavat yhteen!

Marraskuusta lähtien Rekisteri ja Kotisivut pelaavat yhteen!

Otsikko kiteyttää tämän hetken pääteeman tiimissämme. Rekisterin kehitys kiihtyy ja käynnissä on Yhdistysavain-tuotteiden huippuunsa hiottu yhteispeli. Tarkoitamme siis Yhdistysavain Rekisterin ja Yhdistysavain Kotisivujen toimintojen yhdistämistä. [caption id="attachment_3340" align="alignnone" width="620" caption="Luonnostelua - Kohta kotisivut ja jäsenrekisteri toimivat yhteen samoilla Näytä lisää

2.10.2013 09:54

Lisäpalvelut ydinratkaisun ympärillä

Perinteisesti yrityksen kilpailuedun ensisijaisena lähteenä on pidetty ydinratkaisun laatua. Näin kertoo Christian Grönroos kirjassaan Palvelujen johtaminen ja markkinointi.  Perinteisen ydintuotenäkökulmaksi kutsutun näkökulman lisäksi yritys voi valita näkökulmakseen palvelunäkökulman, hintanäkökulman tai imagonäkökulman.Ohjelmistoalalla toimivia yrityksiä on usein kritisoitu palvelunäkökulman Näytä lisää

13.9.2013 09:56

Rekisterin pääkäyttäjän tehtävät ja vastuut

Kaikilla käytössä olevilla järjestelmillä tulisi aina olla pääkäyttäjä. Erityisen tärkeää tämä on jäsenrekisterin osalta, koska rekisteri on tyypillisesti yksi organisaation tärkeimpiä järjestelmiä ja sillä on yleensä monia loppukäyttäjiä. Pääkäyttäjän tehtävät ja niille varattu aika tulee aina kirjata henkilön tehtävänkuvaan. Pääkäyttäjä toimii usein myös rekisterin loppukäyttäjänä, mutta näitä Näytä lisää

9.9.2013 13:59

Käyttäjien näkemyksiä Yhdistysavaimesta | Käyttäjäkysely keväältä 2013

Käyttäjien näkemyksiä Yhdistysavaimesta | Käyttäjäkysely keväältä 2013

Käyttäjien näkemyksiä Yhdistysavaimesta Käyttäjäkysely keväältä 2013 Kysyimme jokavuotiseen tyyliin maaliskuussa 2013 käyttäjiemme mielipiteitä Yhdistysavaimesta. Kartoitimme tällä kertaa aiempaa tarkemmin tyytyväisyyttä tuotteen eri osa-alueisiin, esimerkiksi helppokäyttöisyyteen, tuotesisältöön ja hintaan. Lisäksi annoimme käyttäjiemme tietenkin kertoa, mitkä ovat heidän Yhdistysavaimesta saamansa Näytä lisää