Digitalisaatio järjestöissä

Kirjoittajat

Avoine

12.2.2014 13:29

Pääkäyttäjä loppukäyttäjien tukena

Usein yksi pääkäyttäjän tärkeimmistä tehtävistä on loppukäyttäjien tukeminen rekisterin käytössä. Loppukäyttäjiä voivat olla niin liiton toimiston muut työntekijät kuin alaorganisaatioiden tai muiden organisaatioiden työntekijät. Joskus pääkäyttäjä voi olla rekisterin ainut käyttäjä, kun taas joillain rekistereillä loppukäyttäjiä voi olla satoja. Mikäli loppukäyttäjiä on paljon ja heillä on laajat Näytä lisää

4.2.2014 12:30

Suoraveloituksista uusiin palveluihin

Suomalainen suoraveloitus on poistunut käytöstä. Viimeinen mahdollinen suoraveloitusaineiston eräpäivä oli 31.1. Muutos on osa Suomen siirtymistä yhtenäiseen euromaksualueeseen (SEPA). Avoine on tarjonnut suoraveloitusten ensisijaiseksi vaihtoehdoksi e-laskua tai suoramaksua. Mikä on e-lasku? E-lasku on sähköisessä muodossa oleva lasku, jonka jäsen saa omaan verkkopankkiinsa. Jäsen voi saada e-laskusta Näytä lisää

30.1.2014 10:51

Vuoden 2014 jäsenmaksulaskutus Hilpeälän kuvitteellisessa omakotiyhdistyksessä

Vuoden 2014 jäsenmaksulaskutus Hilpeälän kuvitteellisessa omakotiyhdistyksessä

Hilpeälän omakotiyhdistyksessä on 20 aktiivista jäsentä. Osa tavoitetaan hyvin sähköpostilla, osa ei ole vielä astunut sähköpostimaailmaan ja osalle sähköposti ei enää näy menevän perille. Vuosittainen jäsenlasku kuitenkin saadaan vaivatta kaikille, miten se Näytä lisää

28.1.2014 16:58

Kannattaako pienen yhdistyksen automatisoida jäsenmaksuseuranta?

Kannattaako pienen yhdistyksen automatisoida jäsenmaksuseuranta?

Yhdistyksen on fiksua käyttää aikaa toiminnan kehittämiseen eikä jäsenmaksujen metsästämiseen. Maksuseurannan automatisoinnin kustannukset eivät kuitenkaan ole täysin merkityksettömiä ainakaan pienelle yhdistykselle. Ja vielä kun kukaan ei oikein selvästi kerro, mitä homma oikeasti maksaa. Ainakaan ennen tätä Näytä lisää

23.1.2014 08:16

Tukipyynnön lähettäminen asiakaspalveluun

Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 9.00-16.00. Tukipyynnön tekninen vaativuus vaikuttaa omalta osaltaan ratkaisunopeuteen, mutta myös tukipyynnön lähettäjä voi lyhentää ratkaisuun kuluvaa aikaa. Tähän kirjoitukseen olemme koonneet vinkkejä, joilla tukipyynnön lähettäjä voi lyhentää vastausaikaa. 1. Yhteydenottotapa Asiakaspalvelumme on suunnattu järjestelmien pääkäyttäjille. Sähköposti on paras Näytä lisää

9.1.2014 08:44

Tulevaa kehitystä Yhdistysavain Rekisterissä

Tulevaa kehitystä Yhdistysavain Rekisterissä

Etsimme jatkuvasti seuraavia kehitysjuttuja, joilla voimme parhaiten auttaa yhdistyksiä. Lähiaikoina keskitymme pääosin Yhdistysavain Rekisteriin. Ideoiden järjestämiseen kutsumme myös sinut mukaan. [caption id="attachment_4794" align="aligncenter" width="640"] Kehitysjonomme ei ole ihan Näytä lisää

20.12.2013 10:57

Näin esität hallituksestanne aina ajantasaiset yhteystiedot kotisivuillanne (Yhdistysavaimen Jäsentieto-osiolla)

Näin esität hallituksestanne aina ajantasaiset yhteystiedot kotisivuillanne (Yhdistysavaimen Jäsentieto-osiolla)

Kotisivuja tehdessä kannattaa miettiä oleellisia asioita, joita sivujen käyttäjä tulee todennäköisesti etsimään. Yksi näistä asioista on yhteystiedot. Olet varmasti joskus törmännyt yllättävän yleiseen ongelmaan, tarvittavia Näytä lisää

16.12.2013 17:35

Pääkäyttäjän rooli rekisterin kehittämisessä

Rekisterin kehittäminen voi tarkoittaa joko isohkoa jatkoprojektia tai pientä, asiakaspalvelun kautta toteutettavaa muutosta rekisterissä. Usein rekisterin kehittämiseksi mielletään puhdas ohjelmointityö. Näin ei kuitenkaan ole, sillä esimerkiksi asiakkaan ja erityisesti pääkäyttäjän rooli saattaa usein olla jopa ohjelmoijan roolia merkittävämpi. Ainakin seuraavat vaiheet liittyvät rekisterin laadukkaaseen Näytä lisää

2.12.2013 11:26

Kehitystyön tulosta: Raporttityökalun historiavälilehtien tietojen suodatus

Kehitystyön tulosta: Raporttityökalun historiavälilehtien tietojen suodatus

Saamiemme asiakastoiveiden perusteella olemme toteuttaneet uuden ominaisuuden rekisteriin. Tämänkertainen parannus liittyy raporttityökaluun ja historiavälilehtien tietojen listaamiseen Excel-, CSV- ja HTML-raporteissa. Muutoksen myötä hakutuloksen voi rajata esim. tietyn vuoden, tehtävänimikkeen, työnantajan tai päivämäärävälin mukaisesti. Lopputuloksena saadaan Excel-listaus, joka sisältää vain suodatuksesi Näytä lisää

2.12.2013 10:40

Rekisterin maksuliikennekanavat ovat kansainvälistymässä

(Tämä teksti on jatkoa lokakuussa julkaistulle Tietoa rekisterin maksuliikenteestä -tekstille.) Euromaksualueen yhtenäistäminen (Single Euro Payments Area, SEPA) vaikuttaa monilla tavoin aivan niin tavallisen ihmisen kuin ohjelmistotoimittajankin arkeen. Kuluttajat ovat huomanneet muutoksen esimerkiksi tilinumeron pidentymisenä tai Näytä lisää