Digitalisaatio järjestöissä

Kirjoittajat

Avoine

30.1.2014 10:51

Vuoden 2014 jäsenmaksulaskutus Hilpeälän kuvitteellisessa omakotiyhdistyksessä

Vuoden 2014 jäsenmaksulaskutus Hilpeälän kuvitteellisessa omakotiyhdistyksessä

Hilpeälän omakotiyhdistyksessä on 20 aktiivista jäsentä. Osa tavoitetaan hyvin sähköpostilla, osa ei ole vielä astunut sähköpostimaailmaan ja osalle sähköposti ei enää näy menevän perille. Vuosittainen jäsenlasku kuitenkin saadaan vaivatta kaikille, miten se Näytä lisää

28.1.2014 16:58

Kannattaako pienen yhdistyksen automatisoida jäsenmaksuseuranta?

Kannattaako pienen yhdistyksen automatisoida jäsenmaksuseuranta?

Yhdistyksen on fiksua käyttää aikaa toiminnan kehittämiseen eikä jäsenmaksujen metsästämiseen. Maksuseurannan automatisoinnin kustannukset eivät kuitenkaan ole täysin merkityksettömiä ainakaan pienelle yhdistykselle. Ja vielä kun kukaan ei oikein selvästi kerro, mitä homma oikeasti maksaa. Ainakaan ennen tätä Näytä lisää

23.1.2014 08:16

Tukipyynnön lähettäminen asiakaspalveluun

Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 9.00-16.00. Tukipyynnön tekninen vaativuus vaikuttaa omalta osaltaan ratkaisunopeuteen, mutta myös tukipyynnön lähettäjä voi lyhentää ratkaisuun kuluvaa aikaa. Tähän kirjoitukseen olemme koonneet vinkkejä, joilla tukipyynnön lähettäjä voi lyhentää vastausaikaa. 1. Yhteydenottotapa Asiakaspalvelumme on suunnattu järjestelmien pääkäyttäjille. Sähköposti on paras Näytä lisää

9.1.2014 08:44

Tulevaa kehitystä Yhdistysavain Rekisterissä

Tulevaa kehitystä Yhdistysavain Rekisterissä

Etsimme jatkuvasti seuraavia kehitysjuttuja, joilla voimme parhaiten auttaa yhdistyksiä. Lähiaikoina keskitymme pääosin Yhdistysavain Rekisteriin. Ideoiden järjestämiseen kutsumme myös sinut mukaan. [caption id="attachment_4794" align="aligncenter" width="640"] Kehitysjonomme ei ole ihan Näytä lisää

20.12.2013 10:57

Näin esität hallituksestanne aina ajantasaiset yhteystiedot kotisivuillanne (Yhdistysavaimen Jäsentieto-osiolla)

Näin esität hallituksestanne aina ajantasaiset yhteystiedot kotisivuillanne (Yhdistysavaimen Jäsentieto-osiolla)

Kotisivuja tehdessä kannattaa miettiä oleellisia asioita, joita sivujen käyttäjä tulee todennäköisesti etsimään. Yksi näistä asioista on yhteystiedot. Olet varmasti joskus törmännyt yllättävän yleiseen ongelmaan, tarvittavia Näytä lisää

16.12.2013 17:35

Pääkäyttäjän rooli rekisterin kehittämisessä

Rekisterin kehittäminen voi tarkoittaa joko isohkoa jatkoprojektia tai pientä, asiakaspalvelun kautta toteutettavaa muutosta rekisterissä. Usein rekisterin kehittämiseksi mielletään puhdas ohjelmointityö. Näin ei kuitenkaan ole, sillä esimerkiksi asiakkaan ja erityisesti pääkäyttäjän rooli saattaa usein olla jopa ohjelmoijan roolia merkittävämpi. Ainakin seuraavat vaiheet liittyvät rekisterin laadukkaaseen Näytä lisää

2.12.2013 11:26

Kehitystyön tulosta: Raporttityökalun historiavälilehtien tietojen suodatus

Kehitystyön tulosta: Raporttityökalun historiavälilehtien tietojen suodatus

Saamiemme asiakastoiveiden perusteella olemme toteuttaneet uuden ominaisuuden rekisteriin. Tämänkertainen parannus liittyy raporttityökaluun ja historiavälilehtien tietojen listaamiseen Excel-, CSV- ja HTML-raporteissa. Muutoksen myötä hakutuloksen voi rajata esim. tietyn vuoden, tehtävänimikkeen, työnantajan tai päivämäärävälin mukaisesti. Lopputuloksena saadaan Excel-listaus, joka sisältää vain suodatuksesi Näytä lisää

2.12.2013 10:40

Rekisterin maksuliikennekanavat ovat kansainvälistymässä

(Tämä teksti on jatkoa lokakuussa julkaistulle Tietoa rekisterin maksuliikenteestä -tekstille.) Euromaksualueen yhtenäistäminen (Single Euro Payments Area, SEPA) vaikuttaa monilla tavoin aivan niin tavallisen ihmisen kuin ohjelmistotoimittajankin arkeen. Kuluttajat ovat huomanneet muutoksen esimerkiksi tilinumeron pidentymisenä tai Näytä lisää

28.11.2013 09:53

Uuteen jäsenvuoteen valmistautuminen: Laskuliikenteeseen liittyvät päivitykset

Jäsenmaksujen periminen on yksi rekisterin perustoiminnoista. Kun summat on päivitetty, tilinumerot tarkistettu, laskupohjat tai laskuille tulostuvat tekstit muutettu, alkaa perustiedot olla kunnossa. Laskupäivitykset eivät koske vain jäsenmaksuja. Mikäli laskutatte myös lehtilaskuja, on myös niihin liittyvät tiedot päivitettävä samaan tapaan kuin jäsenmaksujen Näytä lisää

18.11.2013 13:53

Onko sinulla sijaista lomasi ajaksi?

Joululoman lähestyessä haluaisimme muistuttaa teitä rekisterin pääkäyttäjän sijaisesta eli varakäyttäjästä. Selkeä sijaiskäytäntö on liiton etu, jotta arki jatkaa normaalia kulkuaan myös lomien aikana eivätkä rekisteriin liittyvät toimet keskeydy pidemmäksi aikaa kerrallaan. Loppukäyttäjien on tunnettava pääkäyttäjän loma-ajat ja tiedettävä, kehen he voivat olla yhteydessä pääkäyttäjän poissa ollessa. Näytä lisää