Digitalisaatio järjestöissä

Kirjoittajat

Avoine

16.6.2014 08:00

Yhdistysavaimen käyttäjäkysely 2014

Yhdistysavaimen käyttäjäkysely 2014

  Lue tarkemmat kommentit tekstistä! Pyysimme käyttäjiämme arvioimaan tyytyväisyyttään Yhdistysavaimeen ja asiakaspalveluun numeroasteikolla 1-5. Asiakkaat antoivat palvelulle Näytä lisää

2.6.2014 08:46

12 toimintatapaa, joilla löydätte lisää aktiivisia nuoria yhdistykseen

12 toimintatapaa, joilla löydätte lisää aktiivisia nuoria yhdistykseen

Nuoret voivat tuoda yhdistykseen energiaa, ideoita ja uusia näkökulmia. Nuorten jäsenten löytäminen ei kuitenkaan onnistu vanhoilla tavoilla. Tässä 12 ideaa, joiden avulla aktiivisia nuoria voidaan innostaa Näytä lisää

27.5.2014 10:14

Tuotekehityksen tulosta: Ankkuri-rekisterillä tehtyjen laskujen viitenumerointi on uudistunut

Olemme saaneet palautetta asiakkailtamme, että laskun viitenumero koetaan liian pitkäksi tai numerosarja ei ole riittävän informatiivinen esim. virhemaksulistan ylläpidossa. Tämänkertainen kehitystyö koskee vain niitä Ankkureita, jotka ovat yleisen päivityksen piirissä ja joiden laskutus noudattaa järjestelmän oletustapaa.  Mikäli tiedät, että laskutustanne on muokattu organisaationne tarpeiden mukaisesti, ei muutos Näytä lisää

21.5.2014 11:40

Kesälomakausi lähestyy, oletteko valmiit?

Vielä on muutama hetki aikaa kesään, joka tuo tullessaan toivotun katkoksen työelämän pyörteisiin. On kuitenkin muutama asia rekisterin ylläpitoon liittyen, jotka on hyvä pitää mielessä loma-aikaan valmistautumisessa: Pääkäyttäjän sijainen Kun pääkäyttäjä lomailee, saattaa kuitenkin liitossa, piireissä, osastoissa ja yhdistyksissä arki jatkaa kulkuaan. On tärkeää, että loppukäyttäjät tietävät Näytä lisää

15.5.2014 08:58

Jäsenhankinta yhdistyksissä - 5 tapaa, jotka teiltäkin on saattanut jäädä testaamatta

Jäsenhankinta yhdistyksissä - 5 tapaa, jotka teiltäkin on saattanut jäädä testaamatta

Mistä lisää jäseniä? Tuo ainainen ja usein läpikolutun tuntuinen kysymys. Esittelen viisi ideaa, jotka eivät aina juolahda yhdistysaktiivin mieleen ja joista on tarjolla takuuvarmaa puhtia jäsenhankintaan. Moni yhdistys varmasti kavahtaa sanaa Näytä lisää

2.4.2014 14:54

Vuosikello auttaa arjenhallinnassa

Kohtaamme asiakaspalvelussa tilanteita, joissa asiakkaamme on havahtunut siihen, että aika on ajanut ohitse eli jokin yksittäinen asia, esim. jäsenlaskutus tai raportointi on tehtävä pikapuoliin ja työn valmistelevat toimet ovat jääneet muun kiireen jalkoihin. Tämä saattaa aiheuttaa ylimääräisiä paineita, jolloin osa tärkeistä asioista unohtuu ja lopputulos ei ole toivotunlainen. Ennakointi antaa pääkäyttäjälle Näytä lisää

21.3.2014 13:05

Lait ja säädökset ovat osa rekisterin ylläpitoa

Saamme usein kysymyksiä asiakkailtamme, joissa tiedustellaan rekisteriselosteen ja – otteen sisältöä tai pyydetään ohjeistusta miten eronneiden jäsenten tietoja on hyvä käsitellä. Myös rekisteriin tallettavien tietojen tarpeellisuuteen pyydetään ottamaan kantaa. Yksiselitteisiä vastauksia ei meiltä välttämättä löydy. Tässä kirjoituksessa kerromme teille laista ja säädöksistä, joista jokaisen pääkäyttäjän Näytä lisää

21.2.2014 12:56

Jätetään pönöttäminen vähemmälle huomiolle - anna meidän kertoa onnistumisistanne!

Jätetään pönöttäminen vähemmälle huomiolle - anna meidän kertoa onnistumisistanne!

Yhdistyksissä tehdään jatkuvasti hienoa toimintaa ja saavutetaan arvokkaita asioita. Aina nämä eivät saa ansaitsemaansa Näytä lisää

12.2.2014 13:29

Pääkäyttäjä loppukäyttäjien tukena

Usein yksi pääkäyttäjän tärkeimmistä tehtävistä on loppukäyttäjien tukeminen rekisterin käytössä. Loppukäyttäjiä voivat olla niin liiton toimiston muut työntekijät kuin alaorganisaatioiden tai muiden organisaatioiden työntekijät. Joskus pääkäyttäjä voi olla rekisterin ainut käyttäjä, kun taas joillain rekistereillä loppukäyttäjiä voi olla satoja. Mikäli loppukäyttäjiä on paljon ja heillä on laajat Näytä lisää

4.2.2014 12:30

Suoraveloituksista uusiin palveluihin

Suomalainen suoraveloitus on poistunut käytöstä. Viimeinen mahdollinen suoraveloitusaineiston eräpäivä oli 31.1. Muutos on osa Suomen siirtymistä yhtenäiseen euromaksualueeseen (SEPA). Avoine on tarjonnut suoraveloitusten ensisijaiseksi vaihtoehdoksi e-laskua tai suoramaksua. Mikä on e-lasku? E-lasku on sähköisessä muodossa oleva lasku, jonka jäsen saa omaan verkkopankkiinsa. Jäsen voi saada e-laskusta Näytä lisää