Digitalisaatio järjestöissä

pääkäyttäjä

13.9.2013 09:56

Rekisterin pääkäyttäjän tehtävät ja vastuut

Kaikilla käytössä olevilla järjestelmillä tulisi aina olla pääkäyttäjä. Erityisen tärkeää tämä on jäsenrekisterin osalta, koska rekisteri on tyypillisesti yksi organisaation tärkeimpiä järjestelmiä ja sillä on yleensä monia loppukäyttäjiä. Pääkäyttäjän tehtävät ja niille varattu aika tulee aina kirjata henkilön tehtävänkuvaan. Pääkäyttäjä toimii usein myös rekisterin loppukäyttäjänä, mutta näitä Näytä lisää

18.11.2013 13:53

Onko sinulla sijaista lomasi ajaksi?

Joululoman lähestyessä haluaisimme muistuttaa teitä rekisterin pääkäyttäjän sijaisesta eli varakäyttäjästä. Selkeä sijaiskäytäntö on liiton etu, jotta arki jatkaa normaalia kulkuaan myös lomien aikana eivätkä rekisteriin liittyvät toimet keskeydy pidemmäksi aikaa kerrallaan. Loppukäyttäjien on tunnettava pääkäyttäjän loma-ajat ja tiedettävä, kehen he voivat olla yhteydessä pääkäyttäjän poissa ollessa. Näytä lisää

16.12.2013 17:35

Pääkäyttäjän rooli rekisterin kehittämisessä

Rekisterin kehittäminen voi tarkoittaa joko isohkoa jatkoprojektia tai pientä, asiakaspalvelun kautta toteutettavaa muutosta rekisterissä. Usein rekisterin kehittämiseksi mielletään puhdas ohjelmointityö. Näin ei kuitenkaan ole, sillä esimerkiksi asiakkaan ja erityisesti pääkäyttäjän rooli saattaa usein olla jopa ohjelmoijan roolia merkittävämpi. Ainakin seuraavat vaiheet liittyvät rekisterin laadukkaaseen Näytä lisää

21.5.2014 11:40

Kesälomakausi lähestyy, oletteko valmiit?

Vielä on muutama hetki aikaa kesään, joka tuo tullessaan toivotun katkoksen työelämän pyörteisiin. On kuitenkin muutama asia rekisterin ylläpitoon liittyen, jotka on hyvä pitää mielessä loma-aikaan valmistautumisessa: Pääkäyttäjän sijainen Kun pääkäyttäjä lomailee, saattaa kuitenkin liitossa, piireissä, osastoissa ja yhdistyksissä arki jatkaa kulkuaan. On tärkeää, että loppukäyttäjät tietävät Näytä lisää