Digitalisaatio järjestöissä

8.8.2016 13:48

Järjestöjä, joihin halutaan kuulua

Onko sinun järjestösi sellainen, että siihen halutaan kuulua? Järjestösi voi olla jäsenjärjestö, järjestö jota edustat, tai järjestö, jota pidät tärkeänä ilman että siteesi järjestöön tulisi jäsenyyden kautta. Tiedätkö mitä järjestösi jäsenistölle kuuluu, tai mitä mieltä he ovat järjestöstäsi? Tiedätkö, miksi järjestöösi halutaan kuulua?   Jäsenyydet verkostojen uudella Näytä lisää

18.7.2016 09:51

Ruuhkaa ja vaarallisia ohitustilanteita: asiakaspalveluväylien liikennesujuvuus on liittymäsuunnittelua

Aamuruuhkassa valtatiellä radio pauhaa ja auto junnaa paikallaan. Kuinka monesti olet soittanut puhelinpalveluun ja kuunnellut siellä loputonta soittolistaa? Palveluntarjoajat ovat onneksi viisastuneet ja nykyisin vastaaviin tilanteisiin joutuu harvemmin – tai ainakin niihin tarjotaan valinnaisia ohituskaistoja. Oman organisaation asiakaspalveluväylien suunnittelu lähtee asiakkaiden tavoista ja tarpeista. Toisaalta uusien Näytä lisää

6.7.2016 14:36

Käyttäjän Sensessä yhdistyvät varmuus, vastuu ja visuaalisuus

Jakob Nielsenin käytettävyyden arvioinnin muistilistan mukaan tuotteen käytettävyys koostuu mm. tuotteen toimintojen johdonmukaisuuden, saatavilla olevan ohjeistuksen, käyttäjän omien vaikutusmahdollisuuksien sekä virhetilanteiden ilmenemismuotojen summana. Tässä kirjoituksessa arvioin Avoinen uuden Sense-rekisterialustan käytettävyyttä näiden ominaisuuksien kautta.   Järkeenkäypää Näytä lisää

16.6.2016 14:30

Jokaista fi-verkkotunnuksen käyttäjää palvelee jatkossa oma välittäjä

Jokaista fi-verkkotunnuksen käyttäjää palvelee jatkossa oma välittäjä

Monilla käyttäjillämme on omayhdistys.fi -muotoisia, erikseen hankittuja verkkotunnuksia. Mikäli olet aiemmin itse rekisteröinyt fi-päätteisen verkkotunnuksen tai uusinut verkkotunnuksen voimassaolon, kannattaa sinun tutustua tulossa olevaan Näytä lisää

15.6.2016 10:23

Palvelumuotoilupajasta ideoita jäsenpalveluiden kehittämiseen

Avoinen tapahtumakevät päättyi jo toista kertaa palvelumuotoiluaiheiseen teemapajaan aiheella Palvelumuotoilun hyödyntäminen jäsenpalveluiden kehittämisessä. Teemapajaan osallistui kymmenisen Avoinen asiakasta. Uutena työntekijänä pääsin mukaan tutustumaan itselleni uuteen teemaan. Pari päivää aiemmin olin lukenut Metro-lehdestä, että palvelumuotoilualalla on tulevaisuudessa tiedossa Näytä lisää