Digitalisaatio järjestöissä

25.8.2016 13:49

Varmista, että yhdistyksesi pysyy PRH:n yhdistysrekisterissä

Patentti- ja Rekisterihallitus poistaa yhdistysrekisteristä toimintansa lopettaneita yhdistyksiä tammikuussa 2017. Poisto koskee noin 40 000 yhdistystä, jotka eivät ole tehneet ilmoitusta vuoden 1995 jälkeen ja joiden toiminnan ei ole muuten syytä olettaa jatkuvan. Myös toimivalla yhdistyksellä on riski tulla poistetuksi, jos mitään muutosilmoituksia esim. vastuuhenkilöiden vaihtumisesta ei ole tehty vuoden 1995 jälkeen. Näytä lisää

19.8.2016 11:17

Verkkosivuprojektin vaiheita: yhdistysavain.fi

Viime vuoden lopussa Yhdistysavaimen sivusto päätettiin laittaa kokonaan uuteen uskoon ja siirtää ProcessWire-julkaisujärjestelmään. Uusi sivusto näki päivänvalon 23.06.2016. Tässä blogissa kerron kuinka yhdistysavain.fi -verkkosivuprojekti eteni. Sisällön rajaus ja tarpeet määrittelivät suunnan Projektin lähtökohtana oli rajata olennaiset sisällöt epäolennaisista. Vuosien saatossa jälkimmäistä Näytä lisää

8.8.2016 13:48

Järjestöjä, joihin halutaan kuulua

Onko sinun järjestösi sellainen, että siihen halutaan kuulua? Järjestösi voi olla jäsenjärjestö, järjestö jota edustat, tai järjestö, jota pidät tärkeänä ilman että siteesi järjestöön tulisi jäsenyyden kautta. Tiedätkö mitä järjestösi jäsenistölle kuuluu, tai mitä mieltä he ovat järjestöstäsi? Tiedätkö, miksi järjestöösi halutaan kuulua?   Jäsenyydet verkostojen uudella Näytä lisää

18.7.2016 09:51

Ruuhkaa ja vaarallisia ohitustilanteita: asiakaspalveluväylien liikennesujuvuus on liittymäsuunnittelua

Aamuruuhkassa valtatiellä radio pauhaa ja auto junnaa paikallaan. Kuinka monesti olet soittanut puhelinpalveluun ja kuunnellut siellä loputonta soittolistaa? Palveluntarjoajat ovat onneksi viisastuneet ja nykyisin vastaaviin tilanteisiin joutuu harvemmin – tai ainakin niihin tarjotaan valinnaisia ohituskaistoja. Oman organisaation asiakaspalveluväylien suunnittelu lähtee asiakkaiden tavoista ja tarpeista. Toisaalta uusien Näytä lisää

6.7.2016 14:36

Käyttäjän Sensessä yhdistyvät varmuus, vastuu ja visuaalisuus

Jakob Nielsenin käytettävyyden arvioinnin muistilistan mukaan tuotteen käytettävyys koostuu mm. tuotteen toimintojen johdonmukaisuuden, saatavilla olevan ohjeistuksen, käyttäjän omien vaikutusmahdollisuuksien sekä virhetilanteiden ilmenemismuotojen summana. Tässä kirjoituksessa arvioin Avoinen uuden Sense-rekisterialustan käytettävyyttä näiden ominaisuuksien kautta.   Järkeenkäypää Näytä lisää