Digitalisaatio järjestöissä

Kirjoittajat

Avoine

17.6.2015 14:54

Kevään viimeisessä teemapajassa keskityttiin palvelumuotoiluun

Tunti teoriaa, tunti käytäntöä, on Avoinen teemapajojen tyypillinen rakenne. Avoinen teemapajoissa on tänä keväänä keskitytty erilaisiin aiheisiin rekisterin raportointinikseistä järjestön vuosikellon ja muiden dokumenttien luomiseen. Kevään teemapajojen sarjan päätti kesäkuun alussa järjestetty tilaisuus aiheella Palvelumuotoilun hyödyntäminen jäsenpalveluiden kehittämisessä. Tunnin Näytä lisää

6.5.2015 10:16

Palvelumuotoilun hyödyntäminen jäsenpalveluiden kehittämisessä

Palvelumuotoilu (engl. service design) on useista osaamisaloista kumpuava työkalu- ja menetelmävalikoima, jolla käyttäjän, esimerkiksi jäsenen, kokemusta palvelun aikana voidaan parantaa. Jäsenen kokemusta jäsenpalvelun aikana sanotaan palvelukokemukseksi. Palvelukokemusta voidaan parantaa optimoimalla palveluprosessin kriittisiä pisteitä ja poistamalla palvelua häiritseviä kohtia. Palvelukokemus on kuitenkin aina Näytä lisää

10.12.2014 13:55

Näin saat lisättyä YouTube-videon Yhdistysavain-sivullesi

Näin saat lisättyä YouTube-videon Yhdistysavain-sivullesi

Youtube on ilmainen videopalvelu, jonne voit myös lisätä omia videoitasi ja jopa ansaita niillä mainostuloja. YouTubeen mukaan pääseminen on vain muutaman askeleen päässä, mutta tässä blogikirjoituksessa kerromme neljällä vaiheella kuinka lisätä YouTubeen omia videoita ja upottaa ne omalle Yhdistysavain Näytä lisää

26.9.2014 13:30

Luo tervetuliaissivu uusille jäsenille Yhdistysavaimen avulla

Luo tervetuliaissivu uusille jäsenille Yhdistysavaimen avulla

Uudet jäsenet voivat tuntea olonsa alkuun melko ulkopuolisiksi yhdistyksessä. Yksi tapa auttaa alkuun on luoda heille oma sivu, jonka kautta pääsee nopeasti hommaan mukaan. [caption id="attachment_7892" align="aligncenter" width="640"] Auta uusia jäseniä Näytä lisää

11.9.2014 14:54

Rekisterin maksuliikennekanavat ovat kansainvälistymässä, osa 2

Olemme aiemminkin kirjoittaneet blogissamme euromaksualueen yhtenäistämisestä (Single Euro Payments Area, SEPA), jolla on vaikutuksia myös rekisterin ylläpitoon. Viime vuonna Avoinella tehtiin iso projekti suoveloitusten päättymisen ja e-laskun käyttöönoton vuoksi. Tänä vuonna tuotantotiimiämme on työllistänyt Näytä lisää

27.8.2014 10:45

Tilinumeromuunnin käytettävissänne!

Tilinumeromuunnin käytettävissänne!

Asiakaspalvelussa olemme huomanneet, että nykyisin käytettävät IBAN-muotoiset tilinumerot saattavat olla pituuksiensa ja rakenteensa vuoksi haasteellisia. Useasti tilinumerosta jää puuttumaan välinollia tai tilinumero on muutoin virheellinen. Lisäksi jäsenviestinnässä liikkuu vielä vanhan mallisia tilinumeroita, jotka on muunnettava IBAN-muotoon ennen rekisteriin tallentamista. Tarkistusapua on netissä tarjolla, mutta Näytä lisää

29.7.2014 13:15

Salasanakäytännöt

Jokaisella rekisterin käyttäjällä tulisi olla oma henkilökohtainen käyttäjätunnus. Käyttäjätunnuksen parina kirjautumisessa toimii salasana, jonka tärkeyttä ei pidä aliarvioida silloin kun kyse on luottamuksellisia tietoja sisältävän järjestelmän tietoturvasta. Käyttäjä on aina itse vastuussa omasta käyttäjätunnuksestaan ja salasanastaan. Pääkäyttäjän kannattaa kuitenkin ajoittain muistutella muutamista Näytä lisää

22.7.2014 12:33

Yhdistys sosiaalisessa mediassa - 5 vinkkiä, jotka auttavat onnistumaan

Yhdistys sosiaalisessa mediassa - 5 vinkkiä, jotka auttavat onnistumaan

Moni yhdistys on kuullut, että somessa olisi hyvä näkyä. Yhtä moni ei kuitenkaan tiedä miksi. Ja vielä harvempi tietää miten. Tässä muutamia vinkkejä, jotka auttavat onnistumaan sosiaalisessa mediassa.   Nykyään yhdistysten ja kaikenlaisten voittoa tavoittelemattomien Näytä lisää

30.6.2014 13:15

Jäsenhallinnan nykytila suomalaisissa yhdistyksissä

Jäsenhallinnan nykytila suomalaisissa yhdistyksissä

Olisiko sinustakin jo aika siirtyä nykyaikaisten ja jäsenhallintaan tarkoitettujen työkalujen pariin? Kerro mielipiteesi kommenteissa! Yhdistysavain - digitaalinen ympäristö yhdistyksille. Näytä lisää

16.6.2014 08:00

Yhdistysavaimen käyttäjäkysely 2014

Yhdistysavaimen käyttäjäkysely 2014

  Lue tarkemmat kommentit tekstistä! Pyysimme käyttäjiämme arvioimaan tyytyväisyyttään Yhdistysavaimeen ja asiakaspalveluun numeroasteikolla 1-5. Asiakkaat antoivat palvelulle Näytä lisää